Valami megkezdődött: most már tényleg jöhet a gödöllői HÉV felújítása

Beindult az Építési és Közlekedési Minisztérium, aminek köszönhetően elindult a túlterhelt és a korszerűtlen rendszer fejlesztésének tervezési folyamata.

Uniós csatlakozás óta Szlovákia és Magyarország között megszűnt a határ, az emberek nagy része eddig mégis szinte csak autóval tudta megoldani a két ország közötti utazást. Eddig.
Bő húsz évet kellett várni arra, hogy ismét menetrend szerinti járatok kapcsolják össze a felvidéki Besztercebánya megyét és a magyar Nógrád vármegyét, március 15-étől azonban, ahogy az a Magyar Szövetség oldalán is olvasható, végre közvetlen buszjáratok teszik ezt lehetővé. Losonc és Salgótarján, valamint Rimaszombat és Cered között ingáznak a buszjáratok, májustól ráadásul Losonc és Budapest között is várható közlekedés.
A jegyek ára is barátságos: a Losonc-Salgótarján viszonylaton három és fél euróba (nagyjából 1400 forint) kerül a teljesárú jegy, a Rimaszombat-Cered viszonylaton pedig 3,3 euróért (kb. 1300 forint) lehet eljutni.
Ezt is ajánljuk a témában
Beindult az Építési és Közlekedési Minisztérium, aminek köszönhetően elindult a túlterhelt és a korszerűtlen rendszer fejlesztésének tervezési folyamata.
Besztercebánya megye elnöke, Ondrej Lunter szerint azonban a buszok elindítása csak az első lépés, ezt pedig a tervek szerint a vasúti közlekedés nagyjából 10 éve tervezett újjáélesztése fogja követni. De visszatérve a buszokra: a Besztercebánya megyét és Nógrád vármegyét összekapcsoló buszjárat elindításához a magyar kormány társfinanszírozására is szükség volt. A járművek viszont már a szlovák félhez tartoznak: Iveco Crossway típusú, akadálymentes járművek állnak forgalomba, melyeken wifi is működik.
Ondrej Lunter arról is nyilatkozott, hogy az új szolgáltatás keretében a buszok naponta négyszer fordulnak a két viszonylaton. A későbbiekben, az igények és az igénybevétel alapján történhetnek változások, hiszen bevásárlás, munka, oktatás és egyéb okok miatt az emberek rendszeresen átjárnak a határon, amit eddig szinte csak autóval tudtak megoldani, köszönhetően a nagyon körülményes tömegközlekedésnek.
Az új járatoknak hála azonban Fülekről (Fiľakovo) Budapestre és vissza akár egy átszállással lehet majd eljutni, ami viszont a diákoknak és a nyugdíjasoknak egyaránt nagy segítség.
Ezt is ajánljuk a témában
Az utazási élmény javítására szolgáló tízpontos vállalást terjesszék ki a GySEV utasaira is! – ismertette kezdeményezését Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.
Agócs Attila, a magyar határnál lévő kisváros, Fülek polgármestere elmondása alapján a két régió között nagyjából húsz éve szűnt meg a közvetlen tömegközlekedés. Szlovákia és Magyarország között azonban a salgótarjáni piac, a középiskolák és magyar egyetemek, Felvidéken pedig a vásárlási lehetőségek miatt elég nagy a forgalom. Sőt, az új beruházásoknak hála a turizmus is fellendülhet: a divényi vár és környéke, a gácsi várkastély, a losonci, a füleki, a somoskői és a sátorosbányai látnivalók rengeteg látnivalót és élményt nyújtanak.
Agócs Attila a vasúti bővítés miatt is derűlátó: a szlovák oldalon ugyanis már zajlik a talpfák és a keresztaljak részleges cseréje, májusban pedig Fülektől Ipolygalsa (Holiša) felé kezdődik a teljes pályafelújítás, méghozzá több millió euróért. A két megye tehát azon dolgozik, hogy a 2009-ben megszüntetett Polónia nemzetközi gyorsvonat újraindulhasson, ezzel ismét beindítva a Budapest–Salgótarján–Besztercebánya–Varsó vonalon a közlekedést.
Nyitókép: Fülek Város Facebook oldala